דיזיין דיוטי

מורן קדוסי, מובילת תחום אסטרטגיית התוכן ומחקר הטרנדים בוויקס

״דיזיין דיוטי נוצר בגילדת העיצוב של וויקס בימים הראשונים אחרי ה-7 באוקטובר. היו המון יוזמות התנדבותיות בוויקס - טכנולוגיות ולוגיסטיות - אבל יש כאלו שהן ייחודיות למעצבים, וזה הרעיון שעלה לי לראש - לעצב פוסטרים שמביעים סולידריות עם ישראל. זה לא נועד להיות פרויקט הסברה קלאסי - הוא לא בהכרח מהסוג שמביא עובדות או בא לשכנע - זה קודם כל פרויקט של הלב, של הרגש. הוא משתמש בעיצוב ואמנות כדי לתת מקום לפחד, לכאב, לכעס ולאבל, וגם לחוזק, לסולידריות, לתקווה ולעתיד של שלום לכולנו. 

״את הפרויקט התחלנו עם מעצבי גילדת העיצוב והיואיקס, ואחרי כמה ימים הצטרפו כבר מעצבים מכל הארץ והעולם. עלינו עם פרופיל אינסטגרם (designduty2023), ותוך כמה ימים העמדנו גם אתר (www.design-duty.com) - שמרכז את כל הדימויים ומאפשר הורדה שלהם  בפורמטים שונים לשימוש ברשתות חברתיות ובפרויקטים אחרים. 

״קראנו לו דיזיין דיוטי כי הרגשנו שזה צו השעה, וזו התרומה שלנו, זה מה שמעצבים יודעים לעשות הכי טוב - להעביר מסר חזותי מורכב שנוגע בלבבות. יש בפרויקט הזה הרבה עיבוד של טראומה ואובדן, וזה משמעותי גם עבור המעצב וגם עבור הצופה. אנחנו מקווים שאנשים מוצאים בזה נחמה. הרבה מהעבודות קשורות מטבע הדברים גם למאמץ להשבת החטופים, כך שגם זה שומר את זה על סדר היום ברשתות. מלבד זה, אין ספק שמעצבים רבים יצרו דימויים חזקים שמשמשים את ההסברה הישראלית בעולם ומשפיעים על הנרטיב. 


״כחברה, וויקס היא שותפה מלאה למארג החיים הישראלי, על אחת כמה וכמה בזמן מלחמה. הבסיס שלנו הוא בישראל, אנחנו רואים את עצמנו כתורמים לבניין הארץ הזו ולעיצוב הזהות המיוחדת שלה. הפרויקט הזה הוא באמת ׳פרויקט וויקס קלאסי׳, ומאפיין מאוד את גילדת העיצוב שמעודדת יוזמות קהילתיות כאלו. היא מספקת לנו משאבים אבל יותר חשוב - את החופש להוביל את הפרויקט - גם לי כיוזמת שלו וגם למעצבים שתורמים מזמנם ומעצבים מה שהם בוחרים, עומדים מאחורי העיצובים שלהם ונוקטים עמדה אקטיבית. העצמאות הזו היא סוג של skill שחשוב לפתח בחברה כמו שלנו. 

״ברמה האישית, דיזיין דיוטי מחובר באופן ישיר למחקר הטרנדים שאני מובילה בוויקס - פרויקט שנקרא Trend Library שנועד לפתח את עיצוב הקונטנט בוויקס על ידי חשיפה למגמות ולמשמעויות שלהן. בשנים קודמות התעסקנו המון בהיבטים הויזואליים של אירועים גלובליים דומים, כמו המלחמה באוקראינה, המאבק של Black Lives Matter ותנועת Me Too. עכשיו, לצערי, זה הזמן שלנו להיות חלק מההיסטוריה החזותית של העולם ואני מקווה שתרמנו לייצוג נכון שלה״.


DESIGN DUTY
Website www.design-duty.com
IG @designduty2023

חברי הפרויקט: 
מורן קדוסי, מובילת תחום אסטרטגיית התוכן ומחקר הטרנדים - morank@wix.com
ניב פרחי, ראש גילדת העיצוב
אלי זאפה, מעצב
ענבר גולן, ראש צוות ויז׳ואל קונטנט