מברר ברר ועד זום

מאת: שרון אלדמע | התכנית ללימודי אוצרות עיצוב, שנקר, 2023

לכל אחת יש זכרונות שמשולבים בהם מכשירי טלפון: מהטירונות בה עמדנו בתור לדבר בטלפון הציבורי שעבד רק עם כרטיס טלקארד, או ההמתנה ליד הטלפון הביתי בציפיה שאהוב רחוק או קרוב יתקשר. יש מי שזוכרים את ההמתנה הארוכה לחיבור לקו הטלפון הביתי.
התפתחות חברות התקשורת בישראל עברה שינויים מהותיים מאז קום המדינה, בהם ניתן לראות בהם קשר ישיר לשינוים ולהשפעות שחלו בחברה הישראלית: בקום המדינה רשות הדואר היתה אחראית על שירותי התקשורת. בשנת 1984 הקימה ממשלת ישראל את החברה הממשלתית, בזק, שהפכה לספקית שירותי התקשורת הבלעדית בארץ, אחראית על קווים ביתיים ועסקיים ועד טלפונים ציבוריים.
 עם התקדמות הטכנולוגיה השתפרו גם היכולות, ובשוק המקומי שלטו שתי חברות עיקריות שהציעו פתרונות תקשורת לעסקים מרכזיות וטלפונים - תדיראן וטלרד. שנות ה-90 הביאו לפתיחת שוק הטלפוניה בישראל לחברות נוספות, אשר מכרו ופיתחו פתרונות תקשורת מתקדמים. לטלפון הייתה השפעה משמעותית על היבטים שונים של החברה, בין אם בעסקים, בפוליטיקה או ביחסים אישיים. הטלפון אפשר לעסקים לתקשר עם הלקוחות והספקים שלהם בצורה יעילה יותר, ובכך היתה לו השפעה על המסחר והצמיחה הכלכלית. בנוסף לכל זה, התפתחה גם תעשיית ההייטק ולשוק הצטרפו חברות אשר מפתחות ומוכרות טלפונים לכל העולם, מרכזיות ואפליקציות לשיחות וידאו. .השפעתו של הטלפון המשיכה לגדול עם הזמן, ככל שהוא התפתח לצורות מתקדמות יותר של טכנולוגיית תקשורת

לסיכום, פיתוח הטלפון הוא הישג משמעותי בהיסטוריה של טכנולוגיית התקשורת שהשפיע עמוקות על החברה. הוא חולל מהפכה בתקשורת, בכך שאפשר לאנשים לתקשר בזמן אמת, ללא קשר למיקומם הפיזי. הטלפון שינה היבטים שונים של החברה, בין אם בעסקים, בפוליטיקה ועד ביחסים אישיים, והשפעתו ממשיכה לגדול עם התקדמות טכנולוגיית התקשורת.