הכנס והתערוכה "בחזרה לעתיד" ביוזמתו של מרכז שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל עסק בשאלות חדשות בעקבות מותגים ישראלים שהמציאו את עצמם מחדש. באותה תקופה הרבה מותגי העל בזירה המקומית והבינלאומית החליטו שינו או שמא חידשו את תדמית החברה, מהלך שהוביל לתפיסות שבין חדש מול ישן, מסורת וקידמה, זהות ונוסטלגיה, תוך התייחסות ליכולתם של מותגים עכשוויים, בעידן הדיגיטלי ובהווה המשתנה בקצב מהיר.
הכנס עסק בשאלת עדכון התדמית של מוסדות ותיקים לאורך השנים, מוסדות כמו מוזיאון תל-אביב, אמקור, משכית, האוניברסיטה העברית ואתא. מתי צריך לוותר על הישן כדי ליצור משהו חדש ומתי כדאי להתבסס על המורשת ולעדכן אותה ברוח התקופה? האם יש קשר בין הביקורת של קהילת המעצבים על מהלכי מיתוג לא מוצלחים לבין התקבלותם בקרב הקהל הרחב ועד כמה הוא בכלל מודע למהלכים אלו?
כשבתערוכה הוצגו פריטים של מותגים איקוניים מהעבר של המותגים שהוזכרו בכנס – אמקור, רמיקוב, אתא, משכית, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב ועוד – ולצדם העיצובים החדשים.
הכנס נערך ביוזמתו של ראש המרכז דאז יובל סער
אוצרות: חגית פלג רותם ויובל סער