טל אדגר (מולי)
מוותיקי המעצבים הגרפיים בישראל (1948-1993). למעלה מ- 40 שנה של גרפיקה שימושית בן עיצב בצורה מקורית ויצירתית לוגואים, כרזות, מודעות פרסומת, שקופיות לבתי הקולנוע, אריזות, עטיפות תקליטים, שערי ספרים ועודטל למד אדריכלות ברומניה, אך כשהמצב ברומניה החל להידרדר נאלץ להפסיק את לימודיו "ולהתפשר" על עבודה כגרפיקאי. עבד בסתר במשרד פרסום בשם "פוקט" שבעליו התנגד לממשל הנאצי. ב- 1947 עזב את רומניה והחל את מסעו לארץ ישראל, בהגיעו ארצה נשאל למקצועו. טל ענה "גרפיקה" אך הפקיד שלא הכיר את המקצוע רשם "גרפיקון", אך זה לא היה משנה כי ברגע שעלה, גויס לצבא. טל הוצב במלחמת השחרור בחטיבת גבעתי. בהמשך יחד עם גרפיקאי נוסף הם אצרו את התערוכה הראשונה בארץ ישראל שעסקה בצילומים של החטיבה. לאחר שיחרורם מהצבא, אותו גרפיקאי הזמין את טל להצטרף אליו למחלקת הגרפיקה בחברת "בלו־בנד" ויחד היו אחראים לעיצובים רבים של החברה שחלקם נכחו בכל בית באותן השנים.בשנת 1952, הקים עם אלי שחר את "פרסום אלי" ובין לקוחותיהם הראשוניים היו נציגים מחיל הים שהזמינו מהם סמל. חיל הים השתמש בווריאציה של ההצעה. לימים נמסר על ידי לוחם לשעבר בגדוד 71 שהגיע אל טל כמעצב, כי טל עיצב את הלוגו של גדוד 71, גדוד רשף, שבו שירת בהמשך גם גלעד שליט אשר בשובו מהשבי ענד גם סמל זה על חולצתו. בנוסף, הם עיצבו לחברת שטראוס. טל עיצב לה את הלוגו האגדי והמוכר, אשר בעשורים רבים שימש את החברה. פרויקט נוסף שעשו היה עיצוב ניקובי כרטיסיות האוטובוס של אגד. לאחר עשר שנות שותפות, פתח טל משרד עצמאי "סטודיו טל" שהיה ממוקם ברחוב הרצל החיפאי. טל מספר על נושא החתימה על העבודות. הוא מספר שחברות רבות לא רצו שהמעצב יחתום את שמו על העיצוב בגלל שהם פחדו שהלקוחות יבואו ישירות למעצב. לטל שהיה ידוע בצניעותו, זה לא היה משנה כי מבחינתו העבודה הייתה פרנסה.בתור סטודיו עצמאי טל עיצב לחברות רבות ביניהן "התקליט חיפה", מועדון התיאטרון, מקררי פרידמן ועוד. אחת העבודות הידועות הייתה פלקט שהכין למועצה למניעת תאונות דרכים בה השתמש טל מקטעי עיתונות שדיווחו על תאונות דרכים כגולגולת מלאה בדם.חברה נוסף שהחלה את דרכה הפרסומית במשרדו של טל הייתה חברת זוגלובק, שטל עשה לה את כל עבודות הגרפיקה בתחילת דרכה. בנוסף עיצב פרסומות לשקופיות קולנוע, פרסומות לחברת אטלס, פוסטרים לתערוכות ביניהם פוסטר לתערוכת בולים דו לאומית ישראל־פולין, לאחר שזכה במכרז של רשות הדואר, פרסומות לחברת אגד, יהודית מילר, תלמה, הטכניון, את החוברת הראשונה של הפסטיגל ועוד.
היה אחראי גם לעיצוב של מבנה לוחות המודעות בעיר חיפה שייחדו אותה. טל סיכם, בכתבת עיתונות שנעשתה עליו בפרישתו, את עבודתו כמעצב, שהעבודה בתחום נתנה לו סיפוק אדיר וזה מה שהיה לו חשוב. לאחר מותו, הונצח בשני פונטים על שמו - פונט אדגר טל ופונט מולי טל (שם החיבה).
הפונטים זכו לביקוש רחב ובעצם הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממערך הפרסום הישראלי והן מצויות בשימוש של חברות מסחריות רבות, עיתונות ארצית, פרסומי רשויות, עטיפות דיסקים ושערי ספרים