גם מחר יום

מאת: מרב סטולר- גרנות | התכנית ללימודי אוצרות עיצוב, שנקר, 2023

מכונת הזמן הכי יעילה היא השינה, המעבר למחר. מחר הוא העתיד הכי נראה לעין – הוא העתיד שאנחנו יודעים להתחייב עליו, אנחנו חשים שהוא יהיה דומה למה שאנחנו מכירים, אנחנו כמעט טועמים אותו, יודעים מה תכננו בשבילו, העתיד הכי מאורגן שלנו. מחר היא נקודת הזמן הכי נוחה להתייחסות – מה שלא הספקתי אתמול או היום – אעשה מחר. אנחנו בוטחים במחר, כי אנו חשים אותו מגיע. אבל האם המחר באמת כה בטוח? האם המחר הוא תמיד אותו דבר? באיזה שלב אנחנו יודעים שהעתיד לוט בערפל? כשאנחנו לא יודעים מה יביא המחר.

בעבודות המוצגות בתערוכה ניתן לראות את המחר כעתיד ודאי ובד בבד ככזה שאנו הכי מופתעים ממנו.
כרזת התערוכה גם מחר יום מציעה אופטימיות וצבעוניות לצד הסתמיות של המחר. מחר הוא עוד יום, אבל הוא גם יום ומלואו.
לוח השנה של השפעות מפרק את המחר לחלקים – שניות, דקות, ימים, עונות. המצב מערער אותנו, מפרק לנו את המושג של היום ושל מחר. לוח השנה של ה2000- מצליח למרות קטנותו, להעביר את התחושה של היום הזה בו האנושות הייתה סמוכה ובטוחה בכל מחר שבא, עד המעבר המרתיע למאה אחרת בו המחר, ורק המחר, היה לא צפוי. שעון שמש( מלאכותית) הוא שעון שרק מראה את המעבר בין הימים, בין הבוקר ללילה וחוזר חלילה. אנחנו לא בטוחים מה השעה, אך יודעים להגיד את המחזוריות של הימים ומבינים היכן אנחנו נמצאים ביחס להיום וביחס למחר.
לוח השנה לגירוד המזל ממחיש את כך שאנחנו לא יודעים מה יביא מחר, אפילו לא כיצד יראה על לוח השנה, הגירוד מהווה סוג של "צ'אנס" כשמגלה לנו את מחר רק ברגע שהוא מגיע.