שימוש בחפץ מן המוכן- מאיפה באנו ולאן

מאת: נירית ברמן | התכנית ללימודי אוצרות עיצוב, שנקר, 2023

.שימוש בחפץ מן המוכן
מאיפה באנו ולאן.
כמה ומה צובר חפץ במהלך חייו, כמה רחוק צריך ללכת איתו כדי שישדר משהו אחר או עוד משהו?

שימוש בחפץ מן המוכן מעורר מיד את החושים והרגשות. הזר והמוכר מציפים שאלות רבות שעוסקות ביוקרה, תוכן, סיפורים שחפצים נושאים איתם, זיכרון קולקטיבי, חיים חדשים, רלוונטיות והומור.

דגנית שטרן שוקן עוסקת בעיצוב תכשיטים מזווית קונספטואלית. בסדרה תמונת שפה משתמשת
דגנית בלוחות פלסטיק המיועדים ללמד ילדים פלסטינים את השפה הערבית, משלבת אותם עם מתכות יקרות ואבני חן המעלות את התכשיט ואת לוח הפלסטי למעמד יוקרתי. העיצובים של סטודיו רדיש טומנים בתוכם מעבר לאסתטיקה גם ממדים היסטוריים, תרבותיים וחברתיים, החיבור וההבנה מעניקים לאובייקטים שפה עמוקה המייצרת קריאה והבנה של דברים באופן ברור ופיוטי. את העבודה מנורה הם יצרו מאוסף פמוטים שנאספו בקפידה, פמוטים שנותרו בודדים, הפרוייקט מחבק את הסיפורים והזיכרונות של פמוט ומאפשר לו חיים חדשים. יצירותיו של יעקוב קאופמן מאופיינות בעיסוק במופשט ובתהליכי התהוות של צורות ושל תבניות. בעבודה בונזאי הוא בודק את מבנה העץ בטבע לעומת מעשה ידי אדם. אירית אביר עוסקת בחיבורים ובמחקר פיזי של המונח מחזור כשימוש מחדש של אובייקטים.
גראז יודאיקה עוסקת במשמעות חפצי יודאיקה בזהות יהודית תרבותית, בתהליך נעשה שימוש בחומרים מתועשים ולא בחומרים המסורתיים המקובלים, זאת אינטרפרטציה חילונית ובת קיימא.
סטודיו Raw Edges מתמחה בעיצוב וביצוע פריטים יחודיים, הנעים במרחב בין עיצוב לאומנות, בקו הומוריסטי. בBOOKEN הם נותנים לספרים פונקציה חדשה , בעולם בו המידע יותר ויותר דיגיטלי מדפי הספרים מאבדים מהרלוונטיות שלהם, יעל ושי מתייחסים למושג הספר כאובייקט המתרוקן מהתוכן הקודם והופך לחומר.