מעבר לאותיות הקטנות: אומנות הטיפוגרפיה בעיצוב כרזות

מאת: שלגית שחר | התכנית ללימודי אוצרות עיצוב, שנקר, 2023

הכרזות שנבחרו מן האוסף כוללות שימוש בגופן שנבחר בקפידה או עוצב במיוחד עבורן על ידי המעצב.
עיצוב הגופן נעשה על ידי מחקר מעמיק הקשור לתוכן הכרזה, לקהל היעד ולהקשר ההיסטורי של הכרזה והגופן. לכאורה, היה ניתן לבחור באחד ממאות הגופנים הקיימים, אך לטיפוגרפיה בכרזות אלו מקום מרכזי. 

כדי לשפוך אור על האותיות בהן נכתבה כל כרזה בתערוכה, נתוודע לתהליך המחקר, לתהליך קבלת ההחלטות בזמן עיצוב כל גופן ולסיבות שהביאו את מעצבי הכרזה לייצר גופן חדש וייחודי: נכיר את המקורות שעמדו בבסיס המחקר המקדים של המעצב, לצד השפעות של גופנים נוספים, במקביל לפרשנויות העכשוויות שהתקבלו. כמו כן, במהלך התערוכה אנו לומדים גם על האתגרים הגרפיים שעולים בעת חיבור קווים ונקודות ליצירת אותיות וכיצד המעצבים שואפים ליצור איזון שמאפיין את כל האותיות, כמו גם הצורך שהעיצוב החדש יאפשר מקום לניקוד ואלמנטים נוספים.

תערוכה זו מציגה לא רק את התוצאה הסופית של עבודתו של כל מעצב, אלא גם מתעמקת בתהליך היצירתי שמאחורי יצירת גופן חדש.
 אנו לומדים על ההתרגשות שבגילוי כמו גם על האתגרים והשמחה המלווים להתגברות על מכשולים בדרך להשגת עיצוב יפה ויעיל.